Friday, January 29, 2010

::Semakin Leka Ingatlah Mereka::



Saya kadang-kadang melakukan sesuatu perkara perlukan perancangan..
Saya paham benar dengan diri saya ini...
Kalau saya tiada perancangan,
kelekaan pasti menjelma dalam diri saya..

Kawan-kawan saya mesti memerlikan saya..
Ini kerana apabila kelas esok pagi pukul 8.30 pagi..
Saya mesti tidur sebelum pukul 12tengah malam..
Saya pelik..
Walaupun saya tidur awal..
Pagi esok saya mesti mengatuk di dalam kelas..
Berbeza pula kalau saya kelas pukul 10.30 pagi..
Walaupun tidur lambat..Tidak cukup 8jam..
Saya mesti bangun pukul 9 pagi dengan keadaan segar bugar..

Minggu ini...
Saya terlampau leka dengan facebook dan blog..
Oleh itu,
Saya tidak belajar langsung..
Mana semangat berkoba-koba saya sebelum ini??

Malam ini...
Saya sudah ada perancangan untuk esok dan minggu depan..
Jadi..Jika berlaku lagi kelekaan...
Saya akan cuba untuk mengingati pergobanan ibu bapa saya..
Harapan mereka terhadap saya..
Abang saya sudah berjaya..
Sekarang tiba masa saya untuk banggakan mereka pula..

Cerita di bawah berkaitan dengan gambar..Ada kebenaran terselit disitu...

Rindu rumah saya..Kereta ayah paling buruk..Kereta emak paling besar..Kereta abg paling belagak!

Saya paling terharu sebab emak belikan saya dua biji kek..Tapi itu dua tahun lalu la..Birthday saya tahun lepas tak ada sambutan sebab saya pulang awal ke Shah Alam..Tapi ciuman dari mak hadiah paling bermakna buat saya...[saya sebak tetiba...]

Saya tidak tahu kenapa adik paling bongsu mempunyai kapasiti kegemukan melampau..Mungkin isi daging lemak kami sudah ditarik oleh beliau..


Ayah dan emak saya tidak pernah marah saya menjalinkan hubungan dengan En. Pjg..Ini kerana..Ayah telah mengorat emak semasa emak masih di tingkatan 3..Dan mereka bercinta selama 7tahun.Jadi..saya akan memecah rekod itu untuk bercinta selama 10tahun sebelum mendirikan rumah tangga...[En.Pjg habis belajar lambat.Saya terpaksa menunggu beliau..Sangat sadis..]



Pensil/Surat:Siapa cikgu BM disini??Sila memeriksa bahasa yang saya gunakan..Adakah boleh merosakkan tatabahasa?Saya telah menaip dengan penuh setiap perkataan...

35 comments:

Mimie.Candy Cane said...

wahhhh....bahasa melayu yang sangat mengagumkan..hehehe


caya la ayah ngorat mak dari tingkatan 3...semoga berkekalan

wanie kekgi kalo nok wat nasi minyak ngan incik panjang,jgn luper kak mie ye..kak mie suke gi kenduri kawin..hihiih

basikaltue said...

gudluck pecahkan rekod..haha

nanti kalo da berjaya,aku msk kn dlm rekod dunia nk??

haha

iera said...

oooo...ayh wanie mengorat mak wani mse frm 3 lgi ek..huhu
Kim salam kat mak ayh wanie ek...

nnt mkn nasik minyak jgn lpe jmpt Iera tau

Aujinz said...

seploh tahun kaaa...

manyak lame wooooooo....:))

seKut taWar said...

mana cgu bM nie...

Wanie-san said...

Mimie.Candy Cane :
hihihi bereh2!!no hal r kak ie!huhu
wani siap bg penginapan free agi ke kat mie..amcm??kak mie pong jgn lupe jemput wani g kenduri kak mie n abg adi..hihi leh duk ganu lame skit...huhu

basikaltue :
nak2!!pemes ak nnt kan???lalalala

iera:
okey..nnt wani sampaikn slm iera 2..hihihi 2la lame duk ngorat 2..huhu
iera pon jgn lupe wani klu kawen..hihi

Aujinz:
lame ke??skrg dah 4tahun..tinggal lg 6tahun..hahahaha

seKut taWar:
aku pong masih menanti cikgu BM..mane tau leh ngorat...laala

oranglidi said...

bestnye ade mak

Moon Death Spell said...

kau dapat tatabahasa A ye...
cayalahhh ayah kau...
ehhehehehe...
jgn la kamu shakap begitu
dekat adik kamu yang shumel2 tuu

Wanie-san said...

oranglidi:
owh...ko xde mak ke orglidi??

Moon Death Spell:
A???wa!!!!thanx cikgu!!!
eh silap...terima kasih cikgu!!
sayang cikgu banyak-banyak!!hihi
owh....adik aku 2 mmg chomel so ak mmg syg die..biar la die mcm mane pon..hikhikhik

basikaltue said...

nanti da jd,gtaw taw..aku pnggil sume wartawan..wartawan melodi skali..hahaha

basikaltue said...

nanti da jd,gtaw taw..aku pnggil sume wartawan..wartawan melodi skali..hahaha

basikaltue said...

nanti da jd,gtaw taw..aku pnggil sume wartawan..wartawan melodi skali..hahaha

basikaltue said...

nanti da jd,gtaw taw..aku pnggil sume wartawan..wartawan melodi skali..hahaha

Wanie-san said...

basikaltue:
perghhhh..asl ko send byk kali ni??
yeyeyeyeye aku ajak ko..jgn riso..
klu ko xbwk wartawan melodi..ak tampo ko..hahahaha

fndrocka said...

cubaan menaip perkatan penuh yang patut dikagumi..ahak.

teruskan taip penuh...ini bukan sms nak ringkas2...heheee

sepi said...

ada sedikit rindu, pada orang tua. suka entri yg ini (heh)

Kuwe said...

Aku dok mencari cari jugak mana gambar encik panjang. scroll punya scroll dah abis.

ahh.

cikTi said...

samela kita cik wanie,.

rindu gila2 kat rumah.,
x tertahan dah ni.,

adoii

avid gunner said...

wow. pandai mak ko posing..btw, mana ko rembat gambar tu?

miss lolly a.k.a luvfareda said...

bapak b0rek anak rintik :))


HAHAHHAHAHAHAH

Wanie-san said...

fndrocka:
hahahaha [ketawa] saya akan cuba menjadi seorang pengguna tatabahasa yang bijak...huhu

sepi:
hehehhe bukan sedikit rindu...tp byk rindu kat family...=]

Kuwe:
adakah anda frust???En.Pjg tidak suka populariti...eceehehehe

cikTi :
2la....nasib lg 2weeks..bleh r jumpe parents,,xsabar tau cikti!=]

avid gunner:
hahahaha ak rembat dlm laptop ayah aku...gasak xtahu!!!!!

Wanie-san said...

miss lolly a.k.a luvfareda:
cis lolly!!tau2 jew aku ikot muke ayh!!!

Koyuki said...

kahkahkah..

patut la bahasa skema ini hari

Wanie-san said...

apa boleh buat...
sudah lama saya tidak menggunakan tatabahasa dengan betul...hahahaha

Mieza vs Rory said...

ahhaha..cumel jer...

basikaltue said...

aku ntar sekali je la wei..xhingin aku nk ntar byk kali..hhaha..mane aku taw ntar byak 2

basikaltue said...

aku ntar sekali je la wei..xhingin aku nk ntar byk kali..hhaha..mane aku taw ntar byak 2

Wanie-san said...

Mieza vs Rory :
Hahahaha thanx..=]

basikaltue:
aku tau hantar sekali je..hihihi
emo teh!lempang kang!!lalala

Kapten Luffy said...

wah. setianya si panjang
hehe

Wanie-san said...

hahahaha si pjg klu xsetia mesti dah kne pancung!lalala.

touyakaruma said...

Waaaa sejak tingkatan tiga ?

Wanie-san said...

yup..hahahaha org dlu2..huhu

Lifesaver said...

kek itu pasti tak boleh dimakan oleh ko sorang diri kan?

Wanie-san said...

hahaha..mestila beta makan sorg2..kasi jiran2 pon sikit..[kedekut..]

Anonymous said...

what bands are good to see for emo hairstyles?
[url=http://www.emo-hairstyles.info/]emo hair[/url]