Thursday, September 12, 2013

::Dugaan Si Darah Masam::

Assalamualaikum....
Kalau nak kahwin apa-apa yang terjadi biasa orang akan kaitkan dengan PERKAHWINAN.

1) Kalau pening fikir pasal duit. Nanti mesti orang akan cakap "Nak kahwin mesti murah rezeki. Ada rezeki datang."
2) Kalau tetiba musibah atau ujian datang menimpa mesti orang cakap "Biasa la, dugaan darah manis."

Ayat macam ni common la orang biasa akan cakap untuk bakal pengantin. Pagi tadi En. PZ accident dengan motor. Dia kebetulan naik kereta harini. Dah nasib En. Pz nak kena. Allah bagi peringatan. So, dia accident dengan motor. Alhamdulillah dua-dua selamat. Cuma kereta dan motor teruk juga la.. Motor banyak calar balar. Kereta side mirror dah patah. Huhu 

En. Wahab dah tak ada telinga. Cacat... Sian Julia dapat bf cacat... [Maw kena penampaq kalau En. PZ baca!]

En. Wahab & Julia ^_^

So, petang nanti kena ambil dan hantar En. PZ pulang. Nasib dekat. Kereta dah hantar workshop Proton. Jap..ermmm, perlu ke iols guna ayat no. 2 tu. "Sebab you darah manisla you accident!!" Penampaq size 11 terus hinggap dipipi gebu kuuu..@_@"

Pensil/Surat: Paper Bag for Door Gift pula...

5 comments:

natasha said...

nasib baik en pz xde pape..normal lah,org tua punya ckp2 lebey pd nak suruh kita hati2..tp kn,aku rasa xsesuai kot label darah manis tu kat ko,lebey kpd masam skit kot,lg sesuai!haha..;p

~AmyLiana86~ said...

wanie..waw da nak kawen yer..sory lama akak xsinggah blog..busy dgn baby..huhu.. bila datenyer? smoga berjalna lancar yer.. =)

Wanie-san said...

tasha:nyempat je kutuk aku kannn!grhhhh
kak amy: tu la..akak dah ada babyyy!hihi bulan 12 akak...inshaAllah..doakan wani ye! :)

~AmyLiana86~ said...

wah xlama dah wanie..inshaa Allah semua selamat.. prepare awl2 yg penting..kalau x nati kelam kabut..hehe..

next year wani lak de baby..hehe

nik ros said...

mmg ayat biasa kan.kalau apa2 jadi mesti cakap sal darah manis.haha