Tuesday, September 29, 2009

::Ape Beza Raya Bagiku?::

Taun 2009 t'catat dlm sejarah diriku........
Raya yg paling gojes!
Tp xboleh lawan raya time kocik2 dlu lg r....
Dlu lg mantop! [Duit raya b'kepul duk kumpul]
Tp sepjg aku meningkat keremajaan ni...
Slalunye raye ak xde la best bebenor...

Taun 2008 mmg raya yg paling xde ape2 effect kt aku...
Paling teruk!Paling boring!
Best nye sbb xpenah ketinggalan tgk cite raya kat TV..
2 jela...huhu

Tema raya tahun 2009 ialah HIJAU
So,muncul la pelbagai jenis colour hijau dari family ku...
Ada hijau pucuk pisang
Hijau meyakitkan mata
Hijau TADIKA PASTI
Tp Mak cik Wan Cun hijau biru..
Mmg xkne tema btl!
Baju Hijau yg sebonar beliau pakai time raya ke 2..
Sadis~
Oleh kerana daku seorg je anak ppuan..Hanya bajuku Makcik Wan Cun Jahit kan..hahaha

Mereka yg Meriah!

2009 : Pagi2 dah kne bangun sbb nak siap2 pakai baju raya
2008 : Pagi2 lg masih dlm selimut sbb baju raya pon xada

2009: Mak pagi2 b'siap nak g sembahyang Hari Raya
2008: Mak pagi2 sibok memasak dgn pakai baju tshirt n kain batik

2009:Pas semua dah balik sembahyang raya,b'mula sesi b'gambar gedikz+mgada
2008:Pas semua dah balik sembahyang raya, sume duk mengadap tv

Kesengalan telah b'jangkit

Kami anak2 Pakcik Ghani Muncit +Mak Cik wan Cun

2009:Byk gambar raya aku
2008:Sekeping pon xde gambar raya aku





2009: B'jumpa semua saudara marah belah mak aku
2008: Sorang saudara mara pun xjumpe

2009:Tengah hari time raya sibok beraya kumpul duit raya
2008:Tengah hari baru mandi pagi

2009:Duit raya org bagi melampaui batasan
2008:Duit raya dri ayah aku melampaui batasan drpada duit raya yg org bagi

2009:Main mercun+b'bagai2 jenis bunga api!
2008:Bukan mercun je xdpt main tp bunga api pon xjumpe!

2009:Tiada elaun raya untuk ayah aku peruntukkan untuk aku
2008:Elaun raya RM200 seorg ayah aku peruntukkan untuk aku dan adik beradik [xt'masuk duit raya lg]

2009:Xsempat nak pulun kuih raya puas2
2008:kuih raya 1balang aku je yg abiskan[makan sambil tgk tv]

2009:Beraya sampai seminggu
2008:Beraya 1ari je[2pon separuh hari]

2009:Baju raya ada sehelai tp tiap2 ari b'tukar baju raya[sbb bwk balik byk baju kurung]
2008:Baju raya ada sehelai.Hari raya yg kedua recyle balik baju raya hari raya yg p'tama

2009:Bawak balik byk baju busuk kat Pualam
2008:Xde baju busuk pon bwk balik Pualam [sume dah sempat basuh kat umah]

2009:Balik raya & balik kampus ada org hantarkan.[Jimat duit tiket]
2008:Balik raya & Balik kampus bus yg hantar[Melayang duit raya]


2009:2orang kazen aku kawen.Puas gile makan gulai kawah!
2008:Xade sapa2 kawen.Xde gulai kawah


Raya ke 5 : Kazen aku yg ppuan 2 ye...ni belah anak sedara mak cik wan cun...Aku bile lagi ye???


Raya ke 6: Kazen aku yg ppuan 2 gak!Siap b'pedang2!Ni anak sedara pak cik ghani muncit

Conclusionnye...
Kalau Aku beraya kat PONTIAN sure xde ape2 suasana raya aku dpt
So..Kalau balik kampung kat Terengganu mmg aku merasai raya yg sebenar

Aku rase time raya Pertama tu, aku la yg paling Cun+Chantek+melotop!!!!
[Aku mmg suke perasan..Jangan jeles~~]
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'
'Cun kan??WAH!!mulut ku mmg superbeb!
Mcm omas!=]



Pula/San: Oleh kerana daku telah berada di Kampus..B'mula la kuliahku seperti biasa..Amat mencinye~


16 comments:

Nea Flerida said...

mmg wani yg plg Cun+Chantek+melotop!!!! ;D
tmbh2 gmbr yg last skali tuh.. hehe..
kalah Omas..

Wanie-san said...

kan??kan??mmg mantop r my lip...
bibir wanie mmg OmAS pon!hahaha

nEeRZa said...

selamat hari raya omas..
ehh silap..
wanie....
confius bile tgk bibir td.
HAHAHAHA~

Wanie-san said...

Aish...montang2 ak letak pic aku yg hot 2..hang pon kononnye t'sasul2 ler nak wish daku??xpe2 erein...haha

DYL said...

jum blaja!ihihihi..;p

Wanie-san said...

owh mood beljr masih di takup lama...
hihi

[ Hanie ] said...

hahahah bagusnye entri ni, siap ade postmotem raya tahun lepas haha kelakar la kamu ni wanie :D
tu la, mood tgh ade,smuanya indah kan...cube dtg angin puting beliung twister tu, hah...dok dendiam dlm rumah mkn kuih rumah sendiri :P

Wanie-san said...

tau xpe kak hanie..mmg abis b'balang2 ler kuih raya di bahangnye..huhu taun lepas xberaya..2la wat flash back 2008 punye raya....hahaha

said...

wah...ijau...
sejuk mata memandang
hehhehe

fuh....
kawin bawah pedang....
bila la agak2nyer kita nak kawin mcm tu eh

kekkekkeke

cik CumeY said...

Cik wanieee..hotnyer kamoo rayeee...shantik lerr kamooo...cik cumey rate selekeh jerk..woooo...neat cik wanie syayang..selamat Ari rayeee...mahal zahir n batin tau!lapppp uuiuu

cik CumeY said...

Cess..banyk lak salah ejaaan..sowi yer..mahap zahir batin..cik cumey using iPod nie..kuang kuang....

famy said...

aku rase ko ngan omas share chromosome yg same kot....

JMR said...

wow...u look greeny..sama theme kt thun nih..hikhikhik

Wanie-san said...

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ :
ijau macam sawah padi..perghhh..rindu lak nk g kedah..huhu

wani lambat lg ler..akak yanie ler dulu kawin..xbleh bwh pedang..bawah parang ok gak per..hihihi

cik CumeY :
i chantek di hari raya??owh..u salah tengok kot..adakah anda rabun???hihi kamu mesti lagi gojes gebom dri i kan???hehehe [tgh bayangka amoi cina memakai baju kebaya+baju kurung time raya..]haha
Selamat Hari Raya Aidilfitri jugak~

famy :
wei!ko klu x memberi puji pujian kat aku xbleh kan??slalu nak mengutuk..i punye choromosome lebh gempak lg dri omas ye~

JMR :
same ye?majoriti time raya ari 2 rmai pkai tema ijau..sedap mata memandang..=]

iera said...

Iera setuju, Raya kat Trg mmg meriah b'bndg negeri lain. Klu pg raya 2 mcm2 mknn ade. Rendang, Nasi Kampit Kuah Kacang, Lemang, Ketupat, Nasi Minyak dll. Best...

erm, wanie beraya kat Trg bpe hri? Mcm lama je....

Wanie-san said...

Tau pon..kal raye kt negeri laen mmg r xbest coz saudara mara kite kan sume kat trganu..hihi..lame gak raye..sampai raya ke 7 ade kat kg..tp balik kuala berang raya 1 n ke 2 je..2la xdpt jmpe iera...sori..huhu