Wednesday, October 14, 2009

::Makian B'tukar Xcited!!::

Btl jgk..
Sabar itu Separuh daripada Iman...
Xguna nak marah..
Xguna nak benci..
Benda dah jadi kne la terima n wat sbagai pengajaran...

Ok..xgune gak membebel sesorg tp sape2 pon xpaham ape aku bebel...
Aku sbnrnye ponteng kelas arini..
Perghh,.....
Statment wat mak cik wan cun aku kasi pelempang size 6!
[padahal baru je mak cik wan cun kol suh g kelas]
Anak derhaka btl aku ni..
tetttt......Stop!haha

Sbnrnye b4 ni aku bengang gile2 kat org tengah
antara aku n owner umah sewa aku ni..
Owner umah sewa aku ni duk jauh...
So, mrs Tan[org tengah]
ler yg duk handle umah sewa ni..
Die 2 CINA tp cakap macam KELING!
Ni wat aku hangin 1 badan!
Perghhh...
Lu ingat kitorg ni student Lu boleh la wat maen2!!
B4 sain agrement, die ckp kitorg boleh sewa sampai 2 tahun!
2 years ye kwn2..remember that..2 years...huhu
Pas agremnt dh siap hanya setahun je kitorg dpt sewa!
Tp kwn aku xperasan yg setahun..
Kire ada jugak ler salah kitorg kat situ...
Cuma nape bagi short notis kat kitorg!
Tiap2 bulan mintak duit je tau!
Mrs Tan 2 dah ler kasi agrement 2 pentengahan tahun ni.
Aleh2...akhir bulan ni iaitu persamaan 31 OKTOBER 2009
kami seramai 12org kne mengangkut barang2 kami yg
sikit mcm lori kayu balak je yg layak angkut!
Perghhh!!!!!!!!!Lu Mrs Tan aku kasi pelempang
size 7 mau makan pakai straw!!!
Xpon aku pinjam pelempang housemate aku size 11,
sure lu makan pakai TUBE!!!
[sabo..sabo...]

Pe lagi kne wat..Reda jela..
Dah ler depan umah dah t'tampal TO SALES..
Bapak malu kitorg!
Org pon pikir umah ke org didlm umah tuk dijual...
Ingat kitorg ni leh dijual ke...
Perghhh...
Sure jejaka2 tampan yg lalu depn umah kitorg ni xpandang dah kami
yg cun melecun ni!Sapa mau jawab???
[sekali lg statment berani hidup!]

Tp..
kdg2 ade hikmah gak...
Xcited nak pindah umah baru bukan maen..
2la aku x g kelas tdi..
hahaha
[padahal xjumpe data utk project QMT]
Skrg ni tengah mencari rumah teres 2tingkat..
Xtau ler dpt ke x..
Dah ler last minit ni..huhu
Mrs Tan 2 byk kali jugak ler cakap xserupa bikin..
Aku xde la nak anti org cina mcm waktu 13 mei 2..
masalah skrg...Asal xkasi notis 3 bulan awl remaind kat kitorg ni
bulan ni last kitorg dpt sewa..
Klu kwn aku xtanya..Xde plak die ckp..
Kot2 sampai je wak2 nye kitorg ni di halau pulang...
Ingat kitorg ni illegal Immigrant ke??
Ape2 pon deposit kami sbyk RM4500 kne pulang kan jugak!
Kitorg pon akan kasi short notis gak mcm Lu kasi Wa!
Dah ler final nak dekat...
Kwn2 aku ade yg paper 28hb ni...
kesian plak kne angkut2 barang..mesti penat gle2..
Mcm jatuh ditimpa Lif plak..Huhuhu



Pula/San :Akhirnye..apabila kite b'sabar untuk memaki org akhirnye b'tukar m'jadi kegembiraan apabila kita tahu b'sabar...

6 comments:

Anonymous said...

agak2 pelempang size 7 cik wanie tu sampai ke mana Mrs Tan tu ye?

Bulan Dilangit Osaka Biru said...

nak suh bulan bagi pelempang gak ke...
saiz 90 ratus..
memang cina tu mau mati

cik CumeY said...

Kesian Kamo darlingggg...jahat betol cineee tuhhh....kalo jumpe memang kasi langgar ngan stroller lju2....cetttt..berani buat darling sye marahh!!!!!sib bail saye melayuu bkan cineee...Hak hak!!

said...

mr tan tu memang nak kena PANG laju2 saiz 36 nih....opsss....

hehhehhee....

sabor2 dik....


* ponteng kelas eh....ni makcik yanie nak kasi babap lite2 manje....hehehheh *

Anonymous said...

baik punya alasan ponteng kelas ni... hehehehe...

perghhh... memang bisa high blood ni ngan cina2 seperti mereka. baru tak nak bersentimen perkauman tapi dorang lak wat perangai... memang harus tak berjaya konsep 1Malaysia bila bersama manusia spt Mrs Tan...

sabo2...

Wanie-san said...

Lifesaver : sy rase cik capa...pelempang sy 2 boleh wat anjing die kasi pelempang size dua plak kat sy..huhu

BuLaN iTu aKu :
Go cik bulan!Go!!i need ur help!kasi die lempang biar sampai jdi lempeng!

cik CumeY :
nasib u MELAYU!bukan chinese!mau juga sy kasi lempangan manja klu u cina darling..hihi

♠ y.a.n.i.e putrajaya ♠ :
ala...akak yanie kasi lempang mesti slow motion jew kan...huhu akak lembut sgt...cube jadi GANAZ!!
*nak wat mcm mane akak..reda jela ponteng kelas 2..hihi*

rizwan's sweetheart :
tau xpe..reject terus mau b'1 malaysia b'sama beliau!mau je kasi 1 penumbuk plak kepada mrs tan 2!aiyya.....cina xbleh pakai!alasan munasabah ler monteng 2..hihi