Saturday, October 1, 2011

::Bahasa Ganu::

 Assalamualaikum...
Tengah niat di betulkan untuk membuat assignment tetibe terbantut di sebabkan terjumpa 1 surat ni dalam loghat Terengganu. Memang lawak habis! Berdekah-dekah aku gelak. 

Teringat pulak kisah ex-roommate aku yang confident je tahu perkataan Terengganu ni. Ada ke patut perkataan MAGHQA dia maksudkan MAK NGAH. Memang kena kutuk habis-habisan la. Si Gedged pula dah tahu diri tu orang Perak, buat la cara orang Perak, Kampung Gajah! Ni sibuk cakap NAWOK tu BIAWAK! Mane la tak jadi bahan kutukkan sampai sekarang!Hahaha *Gelak guling-guling sampai semput!*

Ni Gedged n Jir sibuk nak teka maksud KATANG LA DOK ROK CETONG LA! Macam-macam jawapan dapat. Tetibe bertambah rindu lagi kat Budak bilik 5.. Huhu Selalu je ada aktiviti malam hari. 

Rindu nak main teka-teka lagu la.. Tau la suara aku best. Diorang sibuk suh main teka-teka lagu apa yang aku nyanyi..huhu 
Rindu juga nak kebas coklat Jir.Pastu agihkan secara tidak adil dan saksama.
Rindu nak kena hempap dengan Jir bila TERkutuk beliau secara halus tak pun TERbunyi kasih sayang terlebih..huhu
Rindu nak mengadu kat roommates pasal putus cinta.
Rindu nak kutuk baju anak ayam Gedged.
Rindu nak karoke dalam bilik berduet lagu Jika Kau Tiada.. Aku jadi Erra.. Ucen jadi Yusri. Lagu wajib aku dan Ucen..huhu
Rindu la uolllsss semua!!Huhu

Meh la continue Master kat Parit Raja!!!Waaaa!!!!!!!!!!!

T__T

P/S:Hati tetiba hibaaa..

 

6 comments:

erine roslan said...

aku pun rindu jugak nak rebut bilik air dengan kauu..

sebab skarang nie aku takde saingan nak rebut toilet.. aku sekor2 je... bleh masuk bila2 waktu & ketika. tak mencabar betul!

bahasa tganu memang susah! aku give up

Anonymous said...

haha.

nak bg ingatan skt.bab teka lagu tu bkn mslh sore x sedap.mslhnyer mmg x bunyi pun nyanyi.nak srh teka lagu yg bermai dlm fkrn,bajet org leh tau.haha.mmg klaka

kita pun rindu gak.rumate skrg dah x sama.

rindu nak HEMPAP ucen ngan gem..gem

Wanie-san said...

GEDGED:
aha la...lupe lak nak letak..rindu nak berebut bilik air dgn ko!hahahaha
nasib la irfa mohd ko bukan org ganu!hahaha

JIR:
eh..best kan kite nyanyi..tp jir slalu dpt teka lagu tau!sampaikan dlu kite xtahu lagu pelamin angan ku musnah aleh2 skrg dah tau!hehehe love uolss!

Aujinz said...

Dok rok cetong.. lame dah tak dengo.. koh koh koh...

hai Wanie-sang.. hue hue hue

bella luna said...

zaman dok asrama mmg indah,seronok,mcm2 xtvt ade,meriah je,.bdw,mmg tak pahang la bhs ganu,huhu

~AmyLiana86~ said...

bahang rambang nguh r ork..heheh..wanie dh ambik master ke skrg nie? wah bagus2..