Friday, December 18, 2009

::Rojak..Campur....::



  • Uh! My bro blanje makan..muahahaha best2..Thanx abg kacak botak...:P
  • Selamat Menyambut Awal muharam
  • Azam baru blom pikir...Seperti biase..Hope tahun baru ni sifat negative dapat di kurang.. [Kalu nak hapuskan 2 susah gak..Tp mencuba t'baek selagi boleh..Insyaallah...]
Sy mmg seorg yg perlupa... [Saya??owh...sy nak jadi sopan kali ni..] Apa org pesan..Apa org cerita.. Saya slalu xingat sgt.. Kdg2 saya tahu maksud yg di sampaikan..Cume nnt saya akan sampai kn kepada org laen dgn jalan cerita yg b'beza tetapi maksud yg sama...Xpe kan??Asalkan masih tidak t'salah maksud..hihi Sbb 2 la sy tidak menyukai subject membaca... Bukan saya tidak minat.. Tetapi daya ingatan sy tidak kuat.. Sy mudah lupa.. So..saya kne memahami baru boleh ingat..

Mak saya slalu menceritakan kepada saya apa yg ustaz ceramah ketika mak saya pergi usrah.. Ni sbb saya tidak pernah ikut mak saya pergi ke usrah..Bukan kerana saya malas tp sy slalu bangun tido lambat..[Jahil sungguh diri ini..]

So..balik dari usrah..mak akan cerita kembali apa yg ustaz ceramah .. Yg paling saya ingat..Kalau kita lakukan sesuatu perkara..Kita mestila lakukan dgn ikhlas kan? So...Keikhlasn yg tu xdpt di luahkan dgn kata2.. kite xbleh cakap "Aku ikhlas ni bgi ko ni.." Kalau kite ckp mcm 2 maknanya kita x ikhlas....Xbleh gak dgn niat kita lakukan perkara t'sebut sbb kite nak PAHALA.. Sbb hanya Allah S.W.T yg bleh menentukan pahala n dosa kita...T'lintas di fikiran pon xbleh..Apa yg kita buat mestilah kerana Allah S.W.T..Mcm kita tlg org..Kita xmengharapkan apa2 balasan..So..Mcm 2la..Susah wooo...Sbb kdg2 kite buat sesuatu perkara sbb nak balasan..

Ok..Sedia maklum..Pasukan bola sepak Malaysia menang.. saya langsung xde perasaan..[Kejikan??] saya langsung xm'harap Malaysia akan menang.. Siap saya cakap kat abg n adik saya b4 perlawanan.. "Bukan pemain bola sepak tahu pun kite sokong diorg..Laen la kite g kat sana..so..memang Vietnam akan menang la.." muahahaha [saya mmg suka cakap lepas..] saya mmg xsuka menonton ape2 sukan sbb sy xske maen sukan..Saya xtahu ape perasaan menonton perlawanan bola.. Saya xtahu kenapa ramai org xcited sgt dgnnya.. Tp..tadi..semasa adik saya menonton bola... Saya lalu dihadapannya dan secara xlangsung saya melihat perlawanan bola.. tetiba2.. sy menjerit2 dan menepuk2 tangan ke lantai... Adik2 semua memerli tingkah laku saya.. Saya pelik..Owh..baru saya paham.. Td saya xcited menonton bola ketika pasukan Malaysia hampir m'jarinkan gol rupanya..wpon xsampai 1minute sy menontonnya...Selepas 2..sy b'lalu pergi n buat muke toyer.... Huhuhu [pssst... Td saya kol zaquan..2la die masuk padang...jgn jeles ye..:p]

Pensil/Surat: Malas pulak nak packing barang2 nak balik Shah Alam...Tp xcited nak balik...Sapa rajin meh nolong..tp xde gaji..lakukan dgn ikhlas...hoho






34 comments:

YobSumo said...

so u ngan Zaquan skandal lah.

itu yg cuba disampaikan.

ikhlas punya soklan ni.

Wanie-san said...

lebh kurang mcm 2 la...ak xske kecoh2 ngan media..haha

ikhlas punya jawab...

i'msosupernotcool said...

i ngan zaquan da lame skandal..
euuww..
gile sengal..

cikTi said...

cikti ag r.,
xtahu mnahu pon ade match bola,.
tw2 yg dh menang dah.,
x prihatin lngsung,.

ellenyna said...

ha'a.
el x pnh harap pun msia menang. HAHAHAHAHH KEJI gila. :P

armouris said...

tahniah Malaysia!! hati-hati jangan tercedera semasa bermain bola sepak - Kecederaan/Kematian di Padang Bola Sepak

Koyuki said...

gua ikhlas datang sini
kehkehkeh
bleh macam tu?

enuLwanie said...

wlupun zaquan hensem, tp sy x admire dia.
sbb sy tau dia yg admire kt sy.
hahahahahaha

Wanie-san said...

i'msosupernotcool :
zaquan ade gtau..korg dua..gay..

tp ak pasrah sbb ak tau korang mane leh kawen..

cikTi :
yg ni lg ler ks terok!hahha
at least wani tau ler jgk ade p'lawanan bola...iksh2...=]

ellenyna :
el..kite mmg keji..
langsung x menyokong m'sia...hihih

Wanie-san said...

armouris :
Hihi ya...m'sia...rmai rakyat mengucapkan tahniah..jgn lepas ni..
kalah balik udah ler.. =]

Koyuki:
hahahaha bleh2...sila la..
t'pancar keikhlasan di wajah mu!muahaha

enuLwanie:
wanie...zaquan mmg ade gtau sy
yg die admire kamu..tp dlu ler..
b4 kami jadi pasangan scandal..hahaha

avid gunner said...

oooo...bgtau rita...haha..

pegi la join mak ko gi surau dengar usrah...mana tau dapat title anak kesayangan mak plak...

Wanie-san said...

pergh...

mendalam ko perli ak!hahahaha
nnt akan ku cuba..muahahhaha

wei...yg rita 2 bukan aidil kew??
memandai jew ko ni!

BuLaN iTu aKu said...

perasaan kita bila nengok bola adalah kita akan rasa seperti mahu melepas kan angin....
la... ko ada hubungan ngn zaquan ke...
kiranya kita ni biras la...
aku ngn adik dia.. hehehehe.. (itupun kalau dia masih ada adik)
aku tolong ko packing makanan je la,, tapi packing masuk beg aku la...

Wanie-san said...

hahahaha...melepaskan angin kentot ke bulan wei??muahahaha
hahaha die ade adik..owh..
ko ngan adik die 2 ade ehem2 ye..
nnt kite langsung together2 la yeh!hahaha

perghhh...klu masuk beg ko..baek xyah tlg!bankrup ler aku!cis!

syue said...

ahaha.me too tade prasaan tgk bola.lainlah erin kan.dia kl bola sepak dia dulu dpn tv.heh. (mcm pnh satu rumah ngan dia)

Wanie-san said...

hahaha
ha!kamu yg bukan 1 umah pon tahu perangai die 2!
mmg mcm 2ler die!
tp klu bola yg die minat la..tp klu
bola m'sia jgn harap..die xtengok!hihi

enuLwanie said...

ish, sblm kamu berskandal dgn dia.
dia sempat jd kekasih gelap sy.
sbb kami slalu jumpa dlm gelap!

auwwww....

Aujinz said...

takde perasaang tue yang sedih tue...
hahahha..

saya ihklas bagi komen nie...ahaks..:))

Wanie-san said...

enuLwanie :
iksh2....astrafirullah..
bile kamu nak insaf ni wani??hahaha

zaquan dah insaf lor skrg..2la die b'sama2 sy..
kitorg slalu jmpe dibwh bulan purnama..haha

Aujinz :
sedih ke???2la..nak wat mcm mane..hihi

ikhlasnye kamu..kagum plak..hihi

jee yunus said...

wani..malaysia menang..i told u...malaysia boleh..:)

Wanie-san said...

(-_-")ok jee...i silap..
huhu..m'sia menang..ape lg..u belanje i ler!haha

~AmyLiana8886~ said...

yg ikhlas tu betul r wanie ork..ni kalu org beso2 tlg naper2 mesti masuk dlm tv pah wat cek beso gedabak..nk tunjuknyer ke org..dunia mmg org sanjung gitu tp leh pahala x gitu? tuhan je tau kan..

bola? kak amy xminat sgt bola tp kalu tganu lawan mane2 minat r...hehe...

meh sini nk tlg packing barang..pah wanie tlg packing brg kak amy lok..hehe...

salam maal hijrah..

Wanie-san said...

btl2...nok bangga diri yg die bg derma ler ape la..patutnye..jgn ler wat g2 ork...senyap2 doh ler..2la..pahala hanya Allah yg tentukan...=]

Hahahaha klu terengganu lawan pun wanie wat relex jew...dok minat la kak amy..dok tahu nape...=]

hahaha kak amy no balik kg ye..sian kak amy...hope kak amy kuat ye..
salam maal hijrah juga..

paraxixth said...

kau suka zaquan ke?

Wanie-san said...

owh..xske pun..sy lg ske rajagopal....=p

~ceRRy beRRy~ said...

nasihat & peringatan yg berguna =)

ifa lagila..
x tgk pn game bola mlysia tuh!
muahahahaha...

Wanie-san said...

saje share ngan kawan2 ifa..=]

hahahah ifa..ppuan jarang yg ske bola!
so wani pon smlm xtgk bola juz t'pandang..hihi

paraxixth said...

adek gua kalau gua blnja tak pernh terima kaseh

miss lolly a.k.a luvfareda said...

apakah?

hei plz u col zaqwan? nooooo.

die tu duda aii oke?


tak lama lagiks kami akna rujuk balik.

ngeeee.


*ayat berlagaks.

Wanie-san said...

paraxixth:
ko belanje aiskrim 10sen 1..mane la die nak ucap time kasih!huhuhu

miss lolly a.k.a luvfareda :
hahahaha
loly..u jgn okei...duda u kew??
die xmau rujuk dgn u lg...
u curang dgn die..sapa suh!
muahahaha

Rina (◕‿◕)✿ said...

yuhu! msia mng weh!

mmg klo mng besh

cube kalo kalah, abes kne kutuk sekor2 haha

Wanie-san said...

hahahah!
btl 2 rina!klu kalah!
mcm2 kutukan ler kuar..
2la m'sia ni..bile di atas di agung2kan..
bile di bwh mule la ade jew yg xkne..
=]

Redbloodsnow said...

Wanie, aku just nk say...aku agreed dgn komen YOB SUMO...hahaha. lariksss

scandal ek yang...lalalalala :P bluekss

Wanie-san said...

hahaha jeles kew??
ak ske nengok ko jeles..muahahaha

ko ngan YOB ade pape kew??nnt ak report kat tunang ko!!!hahahaha