Friday, April 8, 2011

::Mulut Juga yang Cakap.Mulut Juga yang Makan::

Assalamualaikum....
Sesungguhnya makanan yang lazat itu sungguh menggodakan...Aiyak!! Apa nak jadi ni!! Rasa dah bosan asyik update pasal diri aku yang makin berisi. Dah akhirnya, berat telah telah maintain pada 41.9KG..hahaha Sebelum ni 36.5KG...uh! Berjaya juga misi untuk gemokkan pada..:p [Poyo.Padahal mulut bising bile berat naik!]

Memula berat naik, muka la yang start nampak tembam la..Badan still maintain slim ala-ala model gitu..ahakkk! [Rasa nak lempang kat diri sendiri jek!] Pastu, ingat hujan sampai ke petang rupanya ribut petir telah melanda.... Lemak-lemak aku telah turun ke arah perot!!Ayok! Berlemak sudah~  ;((

Actually, aku tak ada la kisah sangat badan berisi tapi yang jadi prob besar bapok jing ni.... Baju aku habis sume terkubur... Baju kurung la paling mengecewa kan..Sob Sob Sob.. Baju aku banyak baju kurung moden. Baju kurung biasa kebanyakkan yang zaman tok kaduk.. So, bila badan dah naik berat ni memang parah la... 

  1. Zip kain baju kurung n baju kebaya semuanya tak boleh nak zip habis. Just half je then tak boleh nak kacing.. [Kantoi sudah~]
  2. Baju kebaya [Bukan kebaya nyonya ye] bila pakai dah nampak spare tyre.... [Padahal dulu pakai kebaya tak ketat pon]
  3. Seluar jeans yang biasa pakai dah ketat di peha pastu sudah makan dan perot full jadi senak perut. [Sedih...]
  4. Baju t-shirt kebanyakkan sudah ketat bila pakai dan sekarang tengah mengumpul koleksi baju-baju muslimah....[Alhamdulillah]
Conclusion nye... TAK SEDIH mahupun KECEWA sebab aku tetap makan malam selepas jam 9malam. Mulot memang bising tapi mulot jugak yang sibok mengunyah!hoho!

Ni picture before Berisi..

Photobucket

Photobucket
Walaupun pakai shawl..Aku tetap nampak slim...Ahakkzz!

Photobucket
Apatah lagi pakai tudung bawall.Mestila muka aku lagi maintain kurus~ :p

Ha...Yang di bawah ni pulak picture time sudah berisi..

Photobucket
Pakai shawl confirm la nampak tembam... Sadis~

Photobucket
Memang muka aku dah jadi besor daripada En.Pz..=_="


Photobucket


Photobucket
Pakai tudung bawal pun still nampak berisi..Aduhhhh~


Membebel berbakul-bakul pun tak guna kalau diri sendiri tak mahu insaf!Huuuu~

Pensil/Surat:1 week more to gooo!sedih!

2 comments:

Anonymous said...

GEM!

haha yang penting aku maintain 45.5kg dulu, kini dan selamanya.. oyeahhhhhh~~

si cebbie cholet said...

hehehe...

heels tuh! cantik kamu pkai...


kamu kurus lagik cantik lah yang!

siyes..lagik comel...

jom membesar bersama sama...


muahahahaha