Wednesday, March 10, 2010

::Nak Duit!!::


BENGANG!BENGANG!BENGANG!!!!

My housemate terpecahkan side mirror moto aku..
Ok fine,aku tak kisah sebab aku tahu dia bukan sengaja..
Pastu dia dah bagitau n belikan side mirror baru tuk aku.
Aku pikirkan die nak bwk moto aku pastu pergi bengkel tukarkan..
Aleh2 dia beli side mirror tu & of couse la aku kena pasang kan??
Aish...Anis2...Tak apa.Aku sikit pon tak marah..[jgn rmai2 pakat pecahkan side mirror aku udah ler!]

Yg buat aku BENGANG+MARAH ni!
Aku bwk side mirror 2 pergi kedai moto sebab nak mintk tlg pasangkan..[Aku kan ppuan sejati..mana pandai nak pasang benda alah tu..huhu]
Mase mekanik cina tu ngah pasang..dah siap pasang pun yang baru tu..
Dia bleh plak main2 dengan side mirror tu then PATAH!!!
Pastu dia ckp.."Ini ketat sangat la..Mana boleh side mirror ketat sangat!Nanti i kasi tukar yang baru.." Pastu dia ckp lagi.."Nanti u kasi tunjuk sama dia dan claim balik kat dia.." Amboi..sonang ckp!

Perghhh..Aku masa tu bengang gak...mentang2 aku bukan beli side mirror kat kedai ko!
Ko saje2 nak patahkan side mirror baru aku tu semata2 nak suruh beli side mirror ko tu!
Ingat aku bodoh!Aku memang nak byrla service ko tu walaupon juz pasangkan side mirror tu!!
Siot betul!!

Aku malas nak pjg2kan cite..Aku tahu memang aku KENA byr!
Dan aku tahu sepatutnya aku TAK PERLU byr sebab bukan aku yang patahkan!
Arghh...Boikot kedai ko!Sumpah aku tak mau pergi kedai ko lagi!

Dua kedai moto aku sudah boikot!



Pensil/Surat:Rezeki datang..Tapi Allah tarik dgn sekelip mata....






21 comments:

Cik Cookie said...

kalau CC mmg sound siap2 dah.
CC jahat.

fara said...

cilakak betol!
aku plak yg geram!
hish

5069 said...

gi smayang tobat cepat..adela tu dosa ngn sape2..hahaha

Beruwang said...

nak duit sendiri juga

Mimie.Candy Cane said...

sabor je la sis..nasib la org puang kena tindas gini sokmo..lepas ni kalo ade mase,godek2 sikit motor tu.lepas ni kalo ade mende2,buat diri je..

JohnJenin said...

side mirror moto apa yang mudah sangat patah nih?

Anonymous said...

lain kali...masuk kain batik..ukur dulu dik oiii..hehehe

kampungboy said...

sabar sekutu....napa xsuh Yah jer pasang....Yah kan mekanik serba boleh...hebat Yah present tadi...lupa nak rakam....kalau rakam td leh sekutu msk kan dlm blog ni...

ismimaizura said...

mekanik cina mmg ckp puto belit..ak pn kdg2 g kdai tyr kete cina..nk alignment aje mulanya..alih2 bleh plak dia kata chamber kete ak lari la ape la..pdhal nk mencekik darah la tu..ceh!!poyo jerk!

myQza said...

kalau aku x bayar

Wanie-san said...

Cik Cookie:
kite pon jaat gak..mulot leh tahan celupar..tp td pagi2..so rase malas nak byk songeh..huhu

Ms.Independant :
aku ni ape lagi!bengang giler2 dah tadi!

wong ah ian:
owh..ak "ter"mengumpat ko la!patot la...erkkk..lalala

ber_u_wang:
2la pasl uncle..nak duit sendiri jugak kuar mengalir..huhu

Mimie.Candy Cane:
2la..pahni..kne belajor jadi mekanik r!baru diorg dok leh kelentong kite...huhuhu bengang tau kak mie!!!!!

JohnJenin :
side mirror skuter...2la aku pelik!mcm mane la bleh patah..

Lifesaver:
hahahahaha ape la puan capa ni!!!saje la 2!!huhu

ApYz CoOL :
perghhh...nape xrakam???nak tgk tau yah present gempak2!!!dah tau dah..die bukan maen preper nak present ni..hhuuhuhu yah bz study..2la xsuh dia..huhu

@juera :
2la pasal...cina ni nak byk untung lor...ari 2 pasal helmet..ni side mirror...rase nak tampal notis kat kedai die...boikot!!!huhu

sI tEDI :
aku malas nk byk songeh la tedi..td serius tak ada mood.huhu

miss lolly a.k.a luvfareda said...

lu rr kenaaa cibai ngan apekk tu rrr !

kalau guaaa! guaa pom panashhh beb !

syue said...

eh geramnya i dengarrrrrrr
patut rempit je kat muka die che wani.huhuh.

Anonymous said...

pandai je diorg berniaga kan..nk suruh laku kedai dia..bongok punya olang r..

Razman said...

kalau aku cakap padan muka takpe kan?

Wanie-san said...

miss lolly a.k.a luvfareda:
wa memang panas wei!!muka cina 2 relax ja!aku rase nak suh ko g tampo laju2 je!!!

syue :
memang geram syue...wani rase bengang sampai xbleh nak pikir ape..mmg wat spoi mood btl!

~AmyLiana8886~:
2la..kalau xbleh nak tlg pasang ckp jela..wani leh cari kedai laen..xpn mintk tlg kwn..ni x...bengang teramat tadi!

Razman:
aku g pecahkan side mirror ko!siap ko!lagenda merah!

daun kesum said...

ckti dgr pon dah berasap.,.

ape punya kedaiii..

mr.kordes said...

sian...tkpe..ada la blsn tu nt.

bofoyengfeng said...

selalu buat macam tu, tak mustahil terbakar kedai tu nanti dimakan sumpah...

Anonymous said...

hehe
boikot jer. pastu buat surat layang kat penunggang motor di kawasan ko

princ3ofperlu said...

sue jer cina tu...kasi naik court..