Monday, September 6, 2010

::Apabila Di Rumah::




Assalamualaikum....
Kali ni bila balik rumah macam2 aku buat... Biasala...Dulu malas sangat.. Sekarang tak boleh malas2... Sakit telinga kena bebelan.. Hahaha

Sebenarnye ni 1st time sejak belajar kat U aku berpuasa di rumah... Kira2 dah dekat 6tahun la...[Ceh!Mcm duk oversea la plak..:P] Before ni, mesti aku balik kampung terus.. Jumpe nenek aku.. Tapi tahun ni la aku dapat merasa berbuka dan bersahur di rumah..[Padahal tak sahur pun..:P] Best!Sebab boleh masak2 tanpa mengeluarkan duit..[Paw duit ayah!haha]

Harini mak aku suruh cari baju raya nenek aku sebab mak aku tak sempat nak jahit... Alang2 keluar beli terus bahan2 nak buat kek chocolate cheese cake.. Kebetulan adik2 aku yang lelaki [bajet ade adik perempuan] excited gile nak buat.. Tak habis2 tanya aku bila nak buat.. Naik rimas aku! Dah la mak aku tak support langsung!! T_T Sedih gilos~

Aku start buat pukul 3pm... Kena buat cepat2 sebab nanti nak masak lauk berbuka plak.. Mak aku tak boleh serabut2 kat dapur.. Nanti bising!


Akhirnya.. Hasilnya....Tada~~~


PhotobucketAlign Center
Brownies Cheese Cake

Photobucket
Ni..Bab2 tabur semua ni.. Adik2 aku punya keje...Bajet dah cukup kretif la tu??huhu

Photobucket


Sebenarnye...Aku tak pernah makan Cheese Cake sbb aku mmg tak suka makan cheese.. Ni pun buat sebab campur dgn Chocolate Moist... Aleh2 bila siap.. Kitorg pakat buang cheese yg dalam malam chocolate je!Hahaha membazir kan??Tapi apa boleh buat..Kalau dah xsuka~~ Mak aku tengok je..Nasib dia xmarah..hehe

Resepi cake ni aku ambik kat blog Sweet Vanilla memang best2 resepi dalam blog dia...Nak try ambik la Tataq Iqa!!Hehehe


Pensil/Surat:Sekarang Pakcik Ghani sangat bermurah hati.. Melayan semua karenah anak2 nya..hehehe

10 comments:

JeeMacey said...

wanie..slmt hari raye..maaf zahir batin..;))

Mohd Hazri said...

nampak cam sedap. nak cikit

saya_arief said...

tolong pos kan kat aku cket..
lapa ni..

hans said...

laaaaaaaa
hang xmakan cheese ka?
rugi2
hehehe

P/S : Tips - Tips Bagaimana Mahu Mengelak Daripada Memberi Duit Raya Dalam Jumlah Yang Banyak!

Nazifa said...

bestnyeeee wanie!
nk mintak sket tp mst dh habis..huhu..

ismimaizura said...

benci ko..sbb ko smpai atie bt ak terliur kan kan..hahaha!!wei nmpk sdp r..pndai ko buat kek..ngeeee

iQa~ said...

tQ tatak...i kne cube pulak la pasni...smlm i wat choc chip...hehehe~

Anonymous said...

buat sebijik lagi before balik shah alam. pleissssss

Aujinz said...

Perghh...suke ciskek..
nak sikittt.... nom nom nom..

hahahha..

Selamat Hari raya wanie-sang...
Maaf Zahir dan Batin Online..
salam Online..

Un Phat Lee said...

grrr...
aahh...
tension tengok kek2 tu sumer.haih. XD