Wednesday, September 8, 2010

::Nak buat Lagu mana~~::



Assalamualaikum.....
Hari ni berbuka puasa dgn menu KFC.. Adik bongsu aku yang gemok sibok nak makan KFC... Aku nak makan nasi beriyani... Kat rumah dah tinggal 3beradik.. Abg aku dan adik aku yang kurus balik kampung dulu... Esok plak baru aku sekeluarga gerak balik kampung... Malas nak balik kampung dulu sebab abg aku mesti nak singgah jumpe member2 die nanti...

Sekarang ni kesan dari berpuasa... Aku rasa yang paling ketara.. Berat badan aku tak naik... Tapi aku jugak curiga kalau berat badan aku berkurang.. Aku jumpe budak2 blogger time makan kat McD, diorg tegur nampak aku kurus.. Aku terkejut gak sebab member2 aku tak ada plak tegur.. Pastu bile jumpe kawan2 aku yang jarang jumpe diorg cakap aku kurus jugak.... Aku makin risau...

Yang paling2 sakit telinga.... Balik rumah, parents aku bising cakap nape aku nampak KURUS! Eh, nanti aku tanya badan aku... "Awak2....nape awak nampak kurus???Semua org tanya.. Saya tak tahu nak jawab mcm mana.." =__=" Mak aku siap suruh ambik vitamin untuk tambah selera makan... Erkk?? Setahu aku.. Selera makan aku seperti biasa la!

Tapi mungkin jugak.....
1) Makan time berbuka sahaja...
2) Bersahur dengan kurma dan air masak.. Kadang2 tak bersahur..
3) Makan sikit sebab minum air banyak.. Terlebih makan MUNTAH!!

Tapi aku jugak mengamalkan cara2 mengemukkan diri...
1) Selepas makan solat TIDO..zZzzzzz
2) Tak pernah bersenam...
3) Kuat makan makanan berlemak...

Dah tu.. Balance kan... Tak kan kurus lagi?? Mesti maintain....Ayoyoyo~~~

SELAMAT HARI RAYA...
SAYA AKAN BERCUTI DARI BERBLOG SELAMA SEMINGGU..
AMPUNKAN SALAH DAN SILAP..TERKUTUK..TERMAKI....
[memang segaja wat salah... Nanti time raya leh mintak maaf..]

Pensil/Surat: Kurus salah..Gemok salah....T__T





5 comments:

Anonymous said...

masalahnye,

KAU PERNAH GEMUK KE?

hahahaha~

Husna Hadzarami said...

selamat hari raya wanie.
datang tau wedding akak, raya ke-9.
WAJIB datang :D
have a blissful raya okay!

Nazifa said...

x gemuk pun yang omel jek!

selamat hari raya...
cepat2 upload pic raya ;)

Unknown said...

hye hye :)

Arief Arf said...

selamat hari raya!
X)