Thursday, September 30, 2010

::Nak Lagi!::



Assalamualaikum...
Nak pergi eye on Malaysia lagi!! Plzzz...plzz..plzz... Masa pergi tu saya tengah gaduh dengan die. Tapi saya turun jugak kat KL sebab konon cam nak settle kan problem tu la... =___=" Pastu aleh2 bila jumpa dia buat muka cool.. Cam tak ada apa2 problem.. Kitorg mana ada transport.. Dia datang pekeliling naik train.. Saya datang perkeliling naik Metro Bus.. Gila miskin kan? Pastu pergi Eye On M'sia naik bus Rapid KL... Bayar seringgit sorang.. Jalan kaki pergi eye on M'sia kat Tasik Titiwangsa.. Makan aiskrim same2.. So Sweetttt...[Konon]haha

Nak pergi Desa Water Park!! [Cis.. Macam best sangat.. Haha ] Tapi sebab pergi dengan die sure la best kan?Saya buat sandwich siap2 dari hostel.. Time tu nak pergi Sunway Lagoon tapi tak tahu jalan. So, pergi jela Desa Water Park. Dia pinjam kereta ayah dia. So, Boleh la jalan jauh2 sikit.. Jauh ke? Hohoho Tapi bila sampai pakcik kaunter cakap tak boleh bawak masuk sandwich. Uh!Kena tinggal sandwich dalam kereta. So, kitorg makan sandwich selepas dah mandi depan kereta dia. haha

Suka giler tengok movie yang kejam2!! Nak tgk movie lagi!! Kalau tengok movie je mesti cari yang ngeri2.. Baru la kecut perot, pejam mata, jerit2, maki hamun pastu ajak keluar panggung.. Hehehe [Tapi tak pernah lagi la keluar before movie habis..:p] Kalau die belanje tengok movie, saya belanje makan.. Selalu la macam tu sebab masing2kan students.. So, kena la tolong each other...hehe

Kalau balik Pontian atau nak balik ke UiTM mesti kena turun kat Stesen Bus Pudu. So, dia akan tunggu la saya. Kalau saya naik bus pukul 9am dari Pontian, dia akan tunggu kat Pudu pukul 3pm. So, dia akan bawak beg saya. Ayat yang biasa akan dia tanya, "Kenapa la bawak beg troli, laen kali bawak la beg camping..Senang nak galas." Uh? hihi Pastu kitorg mesti pergi Times Square jalan2.. Bukan buat apa pun. Saje habiskan masa cuci mata.. hihi Macam tu jugak kalau saya dari UiTM.. Saya akan turun bus kat Perkeliling, so dia dah tunggu saya pastu pergi Pudu beli tiket balik Pontian. Tiket bus balik Pontian yang saya akan ambik pukul 5.30pm or 6.30pm... Pas hantar saya dia balik naik bus ke Putrajaya.. Biasala... Tak ada transport.. ^__^

Masa family dia buat open house, dia ajak saya datang.. Saya takut sebab dia cakap mak dia marah dia kawan dengan mana2 perempuan. Saya pergi ajak dua kawan perempuan 1 kawan laki. Gile tak rock! Tapi apa boleh buat.. Kang kena marah kaw2 punya tak ke malu?huhu Tapi bila pergi rumah dia... Mak dia sangat baik! Sporting plak tu! Macam mak dia tahu je pasal kitorg. Pastu hilang semua gugup.. Hahaha Ayah dia plak cool habis... Adik dia yang bongsu kapoci nak tahu pasal kitorg... Kawan2 aku plak sibuk cakap aku ni ehem dia... Lagi la adik dia nak mengadu2..haha btw, suka sangat time tu..

Kitorg akan jumpa sebulan sekali. So, bila dia dah tau bila nak jumpa, dia akan saving la. Kadang2 tak makan. Balik rumah baru makan. Duit RM10 sehari yang parents dia bagi dia juz guna untuk tambang train n bus untuk pergi college je.. Nasib la dia tinggal dengan parents dia. So, bila balik rumah boleh la makan free.hehehe Tapi normal la kan.. Duk rumah terkongkong skit. Mana boleh keluar sesuka hati.. Tapi saya suka sebab dia boleh keluar dengan saya je. hehe

Masa dia dapat masuk USM saya nangis2 tak nak bagi dia masuk. Yela, dia marah saya masuk UiTM Arau! Aleh2 saya kena tukar UiTM Shah Alam...Hahaha balas dendam balik! Mak dia sokong saya! keh keh keh Tapi... Makcik dia suruh jugak dia sambung belajar... Saya pun pikir la.. Sampai bila saya nak halang dia. Dia kan nak belajar.. So, saya jadi paksa rela la.. Dia kat sana selalu mengadu kat saya yang dia nak belajar betul2.. Dia tak ada kawan yang betul2 rapat. Dia susah nak follow apa yang lecturer ajar. Saya bagi support. Lama2 dia ada kawan2 rapat.. Tapi dia still tak boleh nak follow apa lecturer ajar. So, dia pun tukar kos masa part 3. Saya tak kisah pun sebab saya tahu dia pandai sebenarnye.

Tapi, bila dia dah kat sana.. Dia masih msg saya, tapi dia tak seperti dulu.. Dia mugkin lupa kot time dia susah dengan saya dulu. Dia dah ada kereta sendiri. Dia dapat JPA so dia tak ada la kena saving2 macam dulu. Dia dah duk hostel boleh keluar bila2 masa dia nak. Boleh keluar dengan sesiapa dia nak. Tak macam dulu2.. T___T
Semua ni yang berlaku sepanjang 5tahun dahulu...

So, semperna birthday dia pada 011010.. saya tak tahu nak buat apa. Mungkin tahun lepas saya sibuk mencari CUPCAKE area Shah Alam just untuk birthday dia. Mungkin tahun sebelum2 ni saya pening memikirkan hadiah apa yang perlu di berikan kepada dia. Tapi tahun ni.. Saya tak perlu kot semua tu... Saya rasa kawan2 dia akan buat semua tu.. Org2 spesial di sekeliling dia akan buat tu semua... Saya hanya boleh wish sahaja.

HEPI BIRTHDAY TO YOU...

SORI KALAU SELALU MENYUSAHKAN AWAK..
SORI KALAU SAYA NI SO STUPID UNTUK AWK..
SORI KALAU SAYA NI POYO DAN BERLAKON BAIK..
SORI KALAU NI SUKA MENGUNGKIT..
SORI KALAU SAYA NI TAK PERFECT..
SORI KALAU SAYA TAK BOLEH JADI APA YANG AWAK NAK..

Tapi,
saya tak pernah mengongkong awak.
saya tak pernah nak marah2 tak tentu pasal.
saya tak pernah nak cari lain.
saya tak pernah benci awak.
saya tak pernah tuduh2 awak.
saya tak pernah berkira dengan awak.
saya tak pernah hina2 awak.



Pensil/Surat:Damn!!! I dun want cry because of him again and again!!





14 comments:

Fnd Rocka said...

ini betul punya syahdu.kini dia dah bersayap..biarlah dia terbang..bila dia masih ingat.kembalilah dia pulang.kalau tak..teruslah dia hilang..(peh..)

Wanie-san said...

perghhh..memang syahdu gila beb!sebak gila aku!hahahaha

Hasnah said...

dik... sedihnya bace nie. xyah la ingat kat dia. byk lg masa wanie nk tempoh. Byk lgi lelaki2 handsome kt luar nie. xyah fikir dah okey.

Bigggg! hug hug hug for you dear =')

hanie said...

bior jek..jgn lyn sgt.






p/s: terus slow pc ai okey..wuwuwu

Wanie-san said...

asna:
wa..thanx alot..i want to hug u too... so down right now...but kta tak boleh nak halang jodoh org laen..if dia bukan belong to u kite kena let he go kan??hehehe

kak hanie:
xmoh layan doh ni....
nok layan akak je..buleh ke idok??hahaha

iera said...

wani...jgn sedih2 tau. hrp2 wanie akn jpe s'sorg yg lbh sygkn wanie n ikhlas myintai wanie nnt

aku senbei said...

syahdu?
rasa terharu bace yg neh.
hehehhh

Unknown said...

desa waterpark tuh, hidup lagi ker??

Wanie-san said...

iera:
insyaAllah..hope macam tu la...malas nak pikir2 sangat..lagi pedih hat..tp bile ingat esok b'day die lagi rasa cam sengal2 badan..haha

aku senbei:
haha bonget la hang!

pensil organik:
entah la..kalau mat pun mana kuburnya???hoho

Beruwang said...

Anak uncle yg cute..
Itu pelajaran yang tak de dalam mana mana buku atau universiti.. wanie dapat dari pengalaman.Pengajaran nya sayangi diri kita dan keluarga kita dulu sebelum menyayangi orang lain yang belum pasti akan serasi dengan kita

Manusia memang mudah lupa akan kesusahan masa lalu bila dia senang.

Wanie cantik dan berpelajaran.. tak perlu risau akan kehilangan dia.. satu hari nanti ada lah insan akan menemani wanie..

sabar ye..

Un Phat Lee said...

alalalala.tak mo lah camtu.ehe XD

Ann said...

huhu sedihnyer...

takperlah..mybe dia kalo masih jodoh wanie, insyaallah dia akan kmbali

tp wat masa ni, fokuslah pd study..n sibukkn diri jer k...

Wanie-san said...

ber_u_wang :
wa....uncle..thanx alot 4 ur advise... i appreciate it...huhu
Kadang2 pikir napa wani yang kena lalui semua ni.. tp kalau wani xtempuh ni semua sampai bila wani xtahu erti kehilangan kan...
so..now...wani rasa semua ni..after ni..xperlu la berharap pada sesuatu yg xpasti..:)

Un Phat Lee :
memang xkan macam tu dah..hihi

Ann:
thanx ann... 2la..hope kalau dia jodoh wani dia akan kembali kalau bukan hope Allah tutup kan pintu hati wani utk die..:)

Husna Hadzarami said...

hmm..
baru baca..
dengan lagu iringan kat belakang tu, rasa macam sedih gila lak cerit kau ni..

tak tahu nak cakap apa, sebab rasanya banyak aku dah cakap dalam komen sebelum2 ini..

tapi aku tahu kau bagus. kau bagus, sebab kau take it much much better than the way i took it long time ago when i was in your shoes.

so i believe u'll end up being great, greater than what i've become now..

sayang kau :)