Thursday, September 2, 2010

::Hanya Ingin Berkongsi.. Bersediakah Kita?::


Assalamualaikum.....
Entry kali ni agak serius.. Ehem2....Jangan gelak.. Senyum pun jangan..[Motiff??] Ok2.. Ape yang aku nak postkan ni mybe ramai dah tahu.. Tapi TAKPE!AKU NAK KONGSI GAK! Opss...Bukan marah tapi tegas...

--------------------------------------------------------------------------------------------


Photobucket

15hb Ogos 2012 (bersamaan 15 Ramadhan, Jumaat), tarikh malapetaka dunia paling bersejarah.

Cuba lihat kalendar di bawah untuk tahun 2012... 1 Ramadan pada tahun 2012 jatuh pada 20 Julai hari Jumaat, jadi 3 Ogos 2012bersamaan 15 Ramadan jatuh juga hari Jumaat. Sama dengan hadis Nabi pasal huru hara besar yang akan terjadi pada tengah malam pertengahan bulan Ramadan iaitu hari Jumaat 15 Ramadandi bumi ini yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, pasal satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dekat langit,bukan kiamat tapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3,yang tinggal cuma 1/3 shj.(yang NASA Amerika ada beritahu pada 21-12-2012 planet X akan lintas di bumi)Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 tu.......ALLAH sahaja Maha Mengetahui.. ......... ..

Cuba kita tengok Hadis Nabi di bawah ini dan kenyataan pasal Kalendar Islam 2012

Nu'aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda:
Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal...".
Kami bertanya: "Suara apakah, ya Rasulullah?"
Beliau menjawab: "Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum'at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari pingitannya, pada malam Jum'at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum'at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah telinga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: "Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!", kerana barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa".

-------------------------------------------------------------------------------------------------
Ok...Ada yang pernah baca kan? Aku masa first time baca tu sangat takut.. Bayangkan... Kite sekarang dah lebih daripada 15ramadan.. So, kalau benda ni memang betul2 berlaku... Ia akan berlaku tak sampai 2tahun je lagi.. Bersediakah kita??? Memang kita semua takut.. Tapi kita masih berubah ke tak? Macam kita percaya hari kiamat tu memang akan berlaku tapi kita totap hanyut dengan duniawi.. Entahla... Kalau kita betul2 nak berubah benda tu mesti dari hati... Insyaallah.. Aku harap Allah S.W.T bukak kan pintu hati aku untuk lebih dekat kepadaNya. Sekarang baju ketat2 aku semua dah masuk dalam plastik..bungkus2 nak campak! Opss... Membazir... Pakai kat dalam rumah ajo....^__^ [ Aku bungkus before baca pasal post ni lagi...] Semoga aku di tetapkan iman dan dijauhi fitnah Dajjal...



Update:Post kat atas tu bukan ceritakan bila tibanya berlakunya HARI KIAMAT..Tetapi berlakunya huru hara terdasyat yang bakal berlaku.. Kita tak tahu betul atau tidak.. Semuanya ketentuan Allah S.W.T..Kita hanya mampu berserah dan melakukan yang terbaik sebagai umatnya..[takut ada yang pikirkan ni tarikh hari kiamat plak..padahal dah terang2 bagitahu tu bukan bila berlakunya KIAMAT]


Pensil/Surat:Adakah amal ibadat kita mampu untuk membantu kita di akhirat nanti??



8 comments:

~AmyLiana8886~ said...

akak dah baca yg nie..takut gak kan..

Husna Hadzarami said...

akak baru baca ni.. thanks ye wanie.
*takut & insaf*

Ann said...

benda2 mcm ni xbolh percaya sbb tak de sape pun tau bila kiamat wpun rasulullah sndiri..

tp kiamat memang makin dekat pon..kene stiasa BERINGAT

Razman said...

hadis tu hadis sahih ke x? wlpn mmg niat btol nk bg insaf, tp rasanya salah menetapkan sebarang tarikh. kita cuma boleh ckp kiamat tu dh dekat sbb byk tanda2 dh muncul. kadang2 yg sebarkan benda ni, bukan golongan islam. tapi bukan islam yg cbe pesongkan. nampak mcm btol, tp msti tertanam mindset kita, oh lg 2 tahun. so tahun ni xpe lg. sedangkan kiamat tu esok pun tak mustahil. bila2 je leh jd.

saya_arief said...

xde mase banyak da kite ni..

hans said...

sokong komen razman

P/S : Review Film : Step Up 3D Memang Gempak! Kalau Boleh Nak Tengok Lagi 4 Kali!

Wanie-san said...

~AmyLiana8886~:
Takut dgn azab Allah akak...xtaula apa nasib kita nnt...

Husna Hadzarami:
berkongsi apa yang wani dapat akak..:)

Ann:
aha...betul..tapi kan dah bgtau ni bukan kiamat...dat's y la wani ckp KALAU benda ni berlaku...Sbb kita xsure betul o x...cume KALAU betul kita bersiap sedia o x?

Razman:
kan dah bgtau kat dlm post tu..BUKAN KIAMAT..tapi huru hara terdasyat..Kita mmg xtahu bila kiamat berlaku.. Nabi pun xtahu kan?Sama macam aku ckp kat komen Ann.. KALAU benda ni berlaku.. Kita masih bersiap sedia tak? Mcm kita tahu kiamat MEMANG akan berlaku...semakin hari kita semakin menghampiri kiamat..tapi kita punya ibadat,iman masih kukuh??tu persoalan aku...kite mmg takut..semua org takut..tp perasaan takut saja tak cukup..mcm kita tahu..memang kita tahu kiamat berlaku..tapi apa yg kita sediakan untuk tibanya hari kiamat tu?So, post ni pun kita xsure betul o tak..tapi kalau betul apa kita sudah bersedia??

saya_arief:
perkukuhkan iman kita dan takut hanya pada Allah...

hans:
tengok jawapan aku kepada razman..haha

Anonymous said...

It is also possible Abercrombie and Fitch today to create your Abercrombie own custom polo shirts Abercrombie Sale wherein you can have your Cheap Abercrombie own logo embroidered Abercrombie outlet on the front of the shirt. abercrombie Jeans These custom polos are ideal for companies that are hosting an event of some kind. Abercrombie Pants They are also great to give away as promotional Abercrombie Tees items to company personnel for work well done. Clubs of all types take advantage of
Abercrombie Shorts custom polo shirts as do sports teams who wish to have all members Abercrombie Sweaters dressed the same when traveling together. Customized shirts are also great to use as staff clothing or uniforms for pubs, restaurants, hotels and a wide variety of other types of businesses.One of the most popular companies in business today that offers the custom polo shirts is LEADapparel. This online retailer offers custom embroidery services on orders of twelve or more shirts. The embroidery done is perfect and of the highest quality. Orders are processed quickly and shipped out within just a few days.