Wednesday, July 21, 2010

::Nak Panggil Apa ye?::



Kalau pergi kedai nak shopping ke window shopping ke whatever la... Mesti confius nak panggil ape kat promoter kat situ.

Minggu lepas time aku pening2 nak cari kasut aku panggil sorg promoter Jusco ni KAKAK. Aku mintak size kasut kat dia tapi aku nampak gak la dia cam muka kepelikan tapi aku pikir mybe die tengok aku dan member aku kapoci nak mampus masa beli kasut. Bising je memanjang. Nasib dia tak kasi pelempang kasut size 11..Huhuhu Pastu dia plak yang panggil aku KAKAK. So, sekarang siapa yang KAKAK? Dia atau aku? [Eh..aku muda lagi ye!Lempang kang sekor2 cakap aku tua!Matang tak ape..;p] Mybe dia hormat aku macam aku hormat dia...Susah jugak kan... Nasib dia tak panggil aku makcik ke nenek ke..Huhuhu Yang perempuan tak ada masalah sangat...Aku tengok muda ka tua ka aku panggil je KAKAK. Biar diorg berasa muda walaupun diorg tu dah tua..huh

Tapi org laki lain sikit...Kalau yang lelaki aku tengok muka stok2 jambu aku panggil la ADIK... Kalau yang muka hensem2 aku panggil la ABANG...Kalau muka matang2 dukung anak aku panggil ENCIK..Kalau muka memang sah2 ada cucu aku panggil PAKCIK. Tapi orang laki ni KADANG2 [Dah capslock ye...So not all laki2] kalau dah sah2 tua aku panggil PAKCIK sibuk jugak nak bahasakan diri diorg ABANG..Ayoyo...Bila panggil PAKCIK harga pun mahal!Apa kes!!Dish2!!!

Eeee...Nampak kasut ni???Bagi makan kasut baru tau!!!huhu



Tuesday, July 20, 2010

::Diri Saya..Yeke??::


Saya kadang2 malas la jugak nak jawab tag ni..Tapi demi kawan baik saya, Iera yang selalu bermain bersama2 saya ketika kami masih kecil dan dia telah meninggalkan saya ketika kami masih memerlukan each other.. Dia telah berpindah ke Kuala Berang tapi hubungan kami tidak berhenti di situ sahaja... Setiap bulan kami akan contact bertanya khabar. Sampai sekarang kami masih belum lost contact..Ok2..kita teruskan dengan tag..lalalala

1) Siapakah diri anda di rumah?
Saya masih lagi manusia biasa yang punya kaki dua mata dua tangan dua. Belum bertukar menjadi Erra Fazira..Tunggu2 jugak bile nak bertukar jadi Lisa Surihani...Lalala

2) siapakah diri anda di samping rakan?
Saya ialah Omas yang dalam cerita Abu,Opik dan Laura. Jangan tanya saya kenapa saya Omas.

3) 5 benda yang anda idamkan tetapi belum tercapai.
(i) Nak jadi Perdana Menteri
(ii) Nak kawin dgn anak raja
(iii) Nak jadi tokey balak
(iv) Nak jadi jutawan
(v) Nak jadi seorg hamba yg taat dan patuh pada suruhanNYA...

4) siapakah nama pasangan anda.
Anuar Zain..Eh!Silap....Farid Kamil...erkkk???Zizan Raja Lawak....Owh..Bukan jugak..Datuk K?ha!Lagi la bukan!!!! -__-"

5) ceritakan 5 perkara yang paling anda suka tentang pasangan anda.
Saya suka dia sebab dia pandai menyanyi..Saya suka dia sebab dia pandai berlakon..Saya suka dia sebab dia pandai melawak....Siapa kah dia?Jawapannya ada dia atas...huhuhu

6) bila tarikh anda couple?
Ni Couple yang Indie Band tu ke??Aku pun tak sure bila diorg tubuhkan group diorg tu...

7) apakah kenangan pahit anda bersama pasangan anda?
Diorg selalu muncul di tv tanpa pengetahuan aku...Menci2...


8) lagu tema cinta anda.
Lagu Doremon.....So cute kan?Kan?Kan?

9) apa perubahan yang anda ingin lihat dari pasangan anda?
Semoga Keabadian Cinta milik kita..Eceh2....

10) tag 10 rakan anda yang lain.
Lelong2....5 sepuluh!5 sepuluh!Durian Kampung mari!!!uh???T_T


Pensil/Surat:Okeh!Esok ada quiz walaupon saya tak pernah masuk kelas tetibe ada quiz..Motif??



Sunday, July 18, 2010

::Tak Ada Rezeki::


Kadang2 kalau dah bukan rezeki kita, kite pertahankan la mcm mana pun memang tak akan kekal.

Kadang2 bila tak ada duit, byk je barang yang kita nak ada.

Kadang2 bila kita ada duit, cari balik barang yang kita nak, dah SOLD OUT! opss...ter'caps lock' plak.

Kadang2 bila kita nak cari sesuatu barang yang kite beria sangat2 nak tapi tak ada.

Kadang2 bila kita TAK NAK CARI apa2 barang, byk plak ada. -____-" sigh2....

----------------------------------------------------------------------------------------------

Apa yang ingin di sampaikan....

Bila aku dah beli jam tetiba ada plak design chantek dan brand plak memang bukan calang2..Harga plak lagi murah dan lebihan duit tu boleh buat aku beli 1 seluar jeans..Bengang2...

Bila aku nak sangat2 cari purse untuk mengantikan purse Milk Teddy yang layak di pakai oleh budak2 sekolah, boleh plak tak ada purse yang design chantek2 dan harga bawah RM50. So terpaksa beli purse yang harga menghampiri RM100. Tapi bile dah beli boleh plak ada purse harga seratus lebih tapi less 70% dan harga nya hanya RM35++.. What-the-funny??????? Rasa nak tikam2 je mata tak nak bagi nampak purse tu!

Bila aku TERPAKSA [bukan disengajakan] membeli kasut, tak ada plak design yang aku nak. Harga pun semua bukan calang2. So, terpaksa la beli design yang tak suka sgt tapi harganya bersamaan design yang aku suke + boleh aku makan McD+Kfc serentak. Tapi time aku memang tak nak kasut, ada plak design fav aku siap harga pun not bad la...Ergggghhhhhhhhhhh


Photobucket
Ni bengang terhadap buah kelapa..T_T


Pensil/Surat:Aiyaaaa..Duit tarak ada.....Duit macam air je keluar......



Saturday, July 17, 2010

::Onak dan Duri::


Setiap hari Jumaat mesti hari untuk bergembira oleh saya dan housemate...
Semalam Jumaat...Sekali lagi saya dan rakan2 telah keluar berjalan2 membazirkan masa dan wang..[Perghhh...Ayat nak BM darjah 6]

First, time nak bersiap2 semua pening nak pakai baju ape sebab dah jemu dengan baju masing2..Aleh2 bukak drawer org laen skodeng baju.Mana tau ada yang berkenan..Conclusion nye ADA!hahaha Apa la...buat tema BLACK & WHITE.. Boleh plak melayan sekor2 punya perangai..Tengah2 hari buta panas terik terpancar nak pakai baju HITAM...OMG!mau makin rentung...Tapi kawan punya pasal..Reda je la...[masing2 dah boron nak tambahkan lagi ke'keboron'gan]

Before nak gerak pun masing2 nak tergedik2 nak ambik pic...Siap pinjam camera housemate lagi..Apa la..So..Sesi menGEDik bermula la....


Photobucket
Opsss..terintroduction plak...Huhu

Photobucket
Bersama Rumate CEN,GED,JIR ^_^

Dah habis duk poyo2 kat rumah kitorg pergi tasi plak!
Ha..Yang ni satu hal gak! Tengah syok2 duk posing sakan sekali dengar bunyi macam benda berterabur terjatuh dlm air!Tengok kat tasik...HUJAN!!!!!!!!!!!!!!!! Kami lari2 anak itik la sebab hujan tu mengejar...Org semua pelik sebab kitorg lari mcm org gila...Diorg tak tahu hujan dah nak datang...Tapi memang giler gak sekor2...Dah la lari bajet masuk kereta sekali masing2 sarung helmet..Mau kena gelak!
  • Dah la pakai nak beria sekali naik moto.
  • Dah la lari bajet tak nak basah kena hujan sekali naik moto.
2la bengom..But..So fun!!!

Photobucket
Opss...Me again.....

Photobucket
Wakakaka!

Photobucket
Owh...Make in Love With Cen..-___-"

Pensil/Surat:Selesema+Batuk enggak mau baek2 juga!!